Dag två..

Uppstigning 7.00 äta frukost och iväg 7:30! Inte alltid glamoröst med bussar.. MEN det gör inget för dagen har varit grym! Vi åkte till ett ställe som heter Karangahake, där gjorde vi en kortare vandring på ca 30-40 min genom en gamla guldgruva. Det var grym natur runt om och mörkt och lite läskigt i gruvan :) efter det så åkte vi till en stad för att köpa lunch och mat inför middagen och även lunch för imorgon. Sen mera buss med vackra vyer! Är rätt skönt att åka buss ändå, för man kan sova om man känner för det eller titta ut på allt runt omkring och man behöver inte bry sig om så mkt annat än att vara på bussen :)  Dagens aktivitet som erbjöds  var Black Water rafting. Vi tycke det lät skoj så vi signa upp för en 3h tur. Det var riktigt häftigt! Vi satt på svarta gummi ringar som tog oss genom ett grottsystem. Vi hoppade ner för små vattenfall och såg massor av glowworms eller rättare sagt deras bajs. Eftersom att det är deras avföring som lyser. Är då den vackraste bajs jag någonsin sett iallafall haha. Läs å kolla på bilder här https://www.google.se/search?client=safari&hl=sv&q=glow+worms&spell=1&sa=X&ei=6ZGIUun1Ke2NiAf9wIG4Aw&ved=0CCkQBSgA#

Efter raftingen så fick vi tomat soppa och bagels. Kan säga att det satt som en smäck! Vattnet i grottan var inte precis varmt. Även fast vi hade våtdräkter så var det kyligt! 

I början av grottan så stannade vi och kollade på glow worms och guides berätta om deras liv å så. Efter de så tog han fram en burk och frågade om vi var hungriga, han pratade om nån fisk och kolla ner i burken och undra om vi ville smaka. Han sa även att vi måste slå den mot hjälmen för att döda den och sen äta upp sen snabbt. Jag hade sett en chokladgodis fisk i våran guidebok så jag misstänkte att det var en sån så jag tänkte att jag spelar med. Han fråga vem som ville prova först och jag anmälde mig frivillig. Han öppna burken å jag snappa åt mig godis fisken och krossa den mot hjälmen och tröck in den i munnen. Var ingen som fatta ett det var en godis så alla tyckte jag var hel knäpp :)  men sen avslöjades sanningen å alla fick sig en godis. Gott var det! Gäller att bjuda på sig ibland..
Sen när vi var klara och var påväg till parkeringen så blev jag en Michelingubbe och hade allas gummiringar runt mig.. 

Nu har dag tre börjat och det finns alldeles för många aktiviteter att göra här.. Så om du vill sponsra med pengar är du välkommen att donera ;) nä men det är svårt att välja bland allt. Vi ska ju resa 30 dagar till på bussen så gäller att välja med omsorg. Idag blir det Hobbiton iallafall! 





Kommentera här: