Hobbiton

Dag tre..
Vi gick upp vid 8 och bussen lämnade hostelet 8:30.  Vi började med en 30 min promenad ungefär där vi gjorde raftingen dagen innan och gick i grottor å sånt. Var en skön start på morgonen :) 



Sen åkte vi mot Hobbiton! Så vi som skulle dit hoppa av och resten åkte vidare till Rotorua och hostelet. 

Jag är ju inte direkt ett Sagan om ringen fan, alltså jag gillar filmerna men inte så att jag kan allt om dom. Men jag måste säga att det var riktigt vackert och väldigt kul & intressant :) det kändes verkligen som att det var hobbitar som bodde där, massor av detaljer som kläder som hängde på tork, stegar mot äppelträden osv 







Efter Hobbiton så åkte vi till Rotorua och checka in på XBase. Hade en ganska lugn eftermiddag och laga köttfärssås med ris :) jag och Sandra tog en promenad till parken där det finns massor av varma källor men kokande lera och vatten! Riktigt häftigt.








 Nästan hela gruppen åkte iväg på en aktivitet där man fick uppleva  Maori folkets kultur och en stor buffé med mat. Dock var inte vi på den då vi inte kan göra allt :/ men dom som var där var mkt nöjda :) istället roade jag Sandra och Xaver oss med att gå å handla på Countdown som låg 20min bort. Blev frukost lunch och nya tandborstar :) 
På kvälls kvisten så spela vi biljard på baren bredvid hostelet. Blev lite dricka och dans också :) 
Är lite trist här i Rotorua då gruppen splittras rätt mycket. Många som valt att stanna några dagar extra medan vi andra åker vidare till Taupo idag Tisdag.




Kommentera här: