Söndag igen!

 
Vart tog denna vecka vägen? Känns som att vi alldeles nyss satt nere vid Alexandra Gradens på Midsumma festivalen. Veckan har varit GALET varm, 5 dagar med över 45 grader, kan vara det värsta hettan jag upplevt. Var som att vara i en bastu överallt! Ingenstans att svalka sig förutom i butiker med AC.. Nu i helgen har vädret blivit lite mer normalt på ca 25-30 grader och kvällarna till o med under 20, friskt å skönt! Vi har hunnit med att byta hostel tre gånger. Först så bodde vi på The Nunnery i tre nätter, tisdag till fredag. Ett helt ok hostel med härlig atmosfär, rätt litet kök och ingen ac på rummen MEN gratis frukost både toast, flingor å sånt OCH varm frukost som har bestått av grillad kyckling och champagne i onsdags, vegetariskt i torsdags och steak & potatis i fredags med champagne! Lyx säger jag! Natten mellan tis och onsdag så funkade inte heller fläkten i rummet så jag låg inlindad i en blöt handduk för att ens kunna sova!

Onsdag kväll så följde vi med Alex och hans vän Nathalie till kvälls marknaden Queen Victoria Market, Där finns allt möjligt från kläder, smycken inredning och MAT i massor. Är inte vanliga tråkiga marknadsstånd utan mer speciella och ovanliga knallare. Sen fanns det ju då hur mycket mat som helst att välja på, kanske 40 olika matstånd från alla världens hörn. Snacka om att jag hade besluts ångest! Blev tillslut kyckling från Nepal! Gött gött! Efter marknaden så gick vi till Workshop för en drink, var lite lugnare och skönare stämning än lördagen. Sen blev det en promenad tillbaka hem.
Torsdag så hade Hostelet en Pub crawl som jag följde med på. Vi började med en gayklubb där dom hade 2dollars öl! Inte helt fel! Sen sprang vi omkring runt Fitzroy på olika pubar och klubbar å hade en riktigt rolig kväll med nya vänner från olika delar av världen.
Fredag så bytte jag och Sandra till ett hotel i richmond pga av plats brist på alla hostel istan! Snor dyrt och fick bedbugs på köpet. Men vi spenderade inte så mycket tid där utan fredag kväll så åkte vi in till stan för att på på Hiphop klubb! Klubben heter Trill och ligger på 25 bank place. Kan ju säga att jag aldrig känt mig så vit och blond, men inte gjorde det nått. Skaka rumpa som afrobrudarna kanske jag kan men var inte allt för långt ifrån haha. När men allvarlig så var det bra musik, två dansgolv, grymma dansare och bara väldigt kul! För första gången så vågade jag låna Sandras GULA shorts, trodde aldrig att jag skulle ta på mig dom, men passa ändå rätt bra måste jag säga :) Kul med något nytt!

Eftersom jag inte orkade vara med om att behöva bo dyrt för att vi var ute i lite dålig tid så bokade jag klart alla boenden tills den 28/1. Så Lördag flyttade vi oss till Discovery, första intycket var väldigt bra med stor fräsch entree och lobby. Men skenet bedrar, ingen AC rätt slitna rum och kötet är stort men smutsigt och många plattor funkar ej. Så är besviken! Vi har bokat 4 nätter så på onsdag så byter vi till ett ställe som heter Home at Mansion, verkar vara ett sjyst ställe som fått väldigt bra kritik.
Igår lördag så var vi först nere i baren på Discovery och mötte upp några svenskar, bla Johan och Frida som jag träffa på pubcrawlen i torsdags. Jag Sandra Fredrik och Albin ( Fredrik kompisar Albin i rasmus har joinat oss här i australien) gick ut på Cookie, klubben som jag å Sandra var på förra helgen. Var en kul kväll med massor av dans!

Nästa lördag tuffar vi ner till St Kilda för att fira Australien day den 26/1 och den 28 så åker vi med Katti och Marika ( sandras kompisar från Kiruna) på en tripp längs the great ocean road till Adelaide.
Känns som att den kommande veckan kommer att swischa förbi! Måndag fyller Sandra år onsdag marknad igen fredag är det nån festival i stan å söndag Australian Day. Efter Great Ocean Road så har vi inte bestämt till 100% vad vi ska göra men allt lutar åt Bali och sedan thai/vietnam/kambodja o ev sri lanka.
Eftersom att Australien inte är speciellt billigt att leva i om man inte jobbar så tänkte vi att det kan ju vara trevligt med nya billigare äventyr i Asien :)
Vi är ju rätt så spontana så allt kan ju fortfarande hända :)

Nä nu ska vi ta oss till Woolworth och inhandla frukost/lunch/ middag i ett..

 

Kommentera här: