Något nyttoblandat

I förra inlägget för några veckor sen ( vet att jag är kass på uppdatera här) så skrev jag att jag hade en rolig nyhet att berätta, skulle på en anställningsintervju dagen efter. En intervju som har lett till mitt nya jobb :) Det som kännts extra roligt är att jag inte har sökt tjänsten utan Lena Remahl som arbetar åt arbetssökarna ( känner henne sen tidigare) ville att jag skulle maila henne mitt CV så hon kunde rekomendera mig till företag som hon trodde skulle passa, man kan säga att hon är en jobb matchmaker! Så Lena hade rekomenderat mig till Jonas som är VD som ringde upp mig och vi bestämde tid för en intervju. Tisdag den 20/5 var jag på intevju och på fredagen var det bestämt att jag fått tjänsten, jag ska bli Platschef på WesternFarm! Hur kul som helst!! Hon som är platschef nu är gravid och går på mamma ledighet i höst så ska jag lära mig att jag bara kan nu i sommar. Det känns skönt att få en lång introduktion för det är en väldigt omfattande tjänst och är mycket att lära sig. Men det passar mig väldigt bra, jag gillar att ha mycket att göra på jobbet och ha kontroll på många olika delar så vardagen i arbetet blir varierande. Tjänsten innebär i stort sett driva hela Western Farm med allt från personal, ekonomi, boka artister, förbereda festkvällar och mycket annat. Lisa som är Platschef nu har jobbat där sedan 2002 och det inte hon vet är inte värt att veta, nu gäller det bara att få ut allt hon har i sitt huvud på papper och in i mitt huvud..  Tror även att jag kommer in med lite nya tankebanor och har börjat smida lite ideer på förbättringar. Även fast detta är ett vikariat på lite obestämd tid så känns det som att det kommer att ge mig väldigt mycket bra erfarenheter inför framtida jobb. 
 
Jag har jobbat i lite mer än två veckor (sen 2/6) och varje dag har varit rolig och dagarna har gått fort, men det gör dom väl när man får lära sig saker hela tiden och speciellt när jag har fått leka vissa av dagarna. Jag har fått lära mig hålla i Western äventyren vi har och haft några grupper som jaf tagit hand om. Sen har jag varit bov i ´Bovjakten´ där jag rånat bank sedan blivit jagad av barnen som fångat mig och i vissa fall burit?! mig till fängelset :) Jag har fått stå i baren under festkvällarna vi haft något som varit väldigt rolig då jag under flera år funderat på att gå barskola och jobba i bar. Nu har vi kanske inte så avancerade drinkar med är ändå ett gäng att lära sig och att kunna göra dom hyfsat snabbt ( stressen är ungefär som att jobba under en rusch på Max , så det är jag ju van vid iaf). Som sagt så har jag en väldigt bra känsla och det känns som att jag kommit in bra, dom verkar då vara väldigt nöjda med hur det gått dessa veckor så kan väl inte annat än gå bra, får vi hoppas :) 
 
Lägenheten är typ klar också :) är bara en Tv och ett soffbord som saknas egentligen ( och gardiner å lite små detaljer) . Men det kommer...
Är supernöjd med sovrummet, allt är verkligen som jag ville ha det och som jag tänkte mig! Som en dröm :)
 
Så här kommer nånblider från lägeheten och en från jobbet när jag var bov.. Sen kommer en blandning av blider på saker som gjorts seneste veckorna :)
 
 
 
Halv åtta hos Ann
 
Tjejkväll hos Camilla
 
 
Oscar å Rosie pussas i Norrahamn när vi hade gänghäng en solig majkväll ( Jag Lisa Oscar Cissi och Claes?!)
 
Sen var vi ut på kvällen :)
 
Nationaldagsfirande i Oscars stuga ( Jag Lisa Oscar Daniel CJ och Ian)
 
 
 
Sen har jag äntligen fått pussa på sötaste Nova <3
 
 
Sen kom jag på att det var 10år sen man lämnade skolan för vuxenlivet :)
 
 
 
Nä det var väl att för denna gång! 
 
Kram kram

Kommentera här: