Dom onda och dom goda

Fredagen började med ett besök på Hahndorf Hill Winery där vi hade en ChocoWino provning. Alltså precis som det låter Choklad och vin provning. Vi fick i 3 olika viner med varsin chokladbit till. Jag å Kattis tog paketet med Vitt rosé och Rött vin, Sandra tog bara röda viner och Marika tog bara vita viner. Så vi fick lite olika chokladbitar till våra viner. Det var ett väldigt fint ställe så vi kände oss lite nedklädda i våra shorts å linnen men men det gick ju iallafalla :) Gott var det då också. Efter vinprovningen så åkte vi in till staden Hahndorf för att hitta oss en sen lunch, vi hittade ett mysigt ställe där vi beställde oss varsin Focaccia, snacka om att alla har sin egen version av detta bröd med fyllning på/i/mellan.. Iallfall så var denna verison mkt god! Förväntade mig en Waynes variant så jag blev mycket glad över att det var en hekt annan variant. Hahndorf är en väldigt mysig stad och rekomenderar att åka dit om man är påväg till Adelaide. Sen så åkte till våra campingplats Adelaide Caravan Park. Det låg bara 2 km från själva stan så var perfekt. Vi tog oss till Woolworth och köpte oss mat till helgen och dricka till kvällarna.

Vi var på väldigt bra humör hela kvällen och vi var lite runda om fötterna när vi vid 23 tiden tog en taxi in till stan. Slutade på ett ställe som hette The Rocket, var väl helt ok men var inte så mkt folk så blir som inte riktigt den där stämingen. Vid 3tiden tog vi oss hem till campingen och krashade i säng. När vi vakna på morgonen så ska kattis kolla på sin iphone som låg på bordet i husbilen och ser att den inte är där, sandra kliver upp och upptäcker att hennes iphone inte ligger på soffan där hon lämnat den, Marika börja se sig om och märker att henne lilla väska med PASS, Pengar, laddare mm är borta?!?! Vi inser att vi blivit rånade onder natten, ingen av oss har låst bilen när vi gått å lagt oss å någon har då smugit sin in å tagit första bästa värdesakerna. SÅ JÄKLA SURT!! Kan inte folk lära sig vad som är mitt och vad som är ditt. Sen så ska man ju såklart alltid låsa men ja ska ändå inte spela någon roll! Så det förstörde ju då hela morgonen som spenderades med att ringa polisen, spärra nummer och kredit kort. Men jag måste ändå säga att vi höll humöret uppe. jag kände mig nästan dum att inte jag blivit av med nått men samtidigt väldigt glad såklar. Det värsta med telefonerna är ju alla bilder som finnsvpå dom. Sandra hade inte förtöbere bilder från att vi kom till Melbourna så var en heldel fina bilder från Great Ocean Road som gick förlorade. Men så är det ju " bara" bilder också. Hade ju kunnat vara ännu värrre såklart!  Sen var det inte bara våran vagn som blivit plundrad, tror det var 5 vagnar till...

Nåja vi tog oss in till stan igen för att se om det fanns något shopping utbud, men måste säga att det inte var mkt att komma med. Sen kanske vi inte direkt var på shopping humör heller..
När vi kom tillbaka så hoppade dom andra tjejerna i poolen och jag tog en PN i husbilen. Sen så gick jag Kattis å Marika å tog en dusch medans Sandra pyssla på i vagnen. När Sandra var kvar så hade våra granntanter knackt på för att sjänka en slant till Marika som hade blivit av med sitt pass! Vi hade ju berättat vad som hänt och dom hade gjort en insamling runt camingen till henne. ( kostar ca 250 dollar = 1600sek att göra ett nytt pass här), dom hade skrapat ihop 180 dollar! Vill lova att vi alla blev rörda till tårar av denna vänlighet! Finns så fint folk här!
, Vi fick även erbjudande av campingägarna att stanna en extra natt gratis om vi behövde stanna extra här i Adelaide, men efterson´m vi behövde ta oss till Melborne till tisdag så tacka vi nej.
Sen gjorde  vi oss en sen middag och drack några glas vin för att glömma bort alla tråkigheter och försöka ha kul istället, ioförsig hade donationen gjort oss på ett mycket bättre humör :) . Dock var ingen på topp så efter en kortare sväng på stan så tog vi oss hem redan vid helv två, skönt å få sova! Denna gång så LÅSTE vi då om oss!

På söndag morgon efter en skön sovmorgon så packade vi ihop för att ta oss iväg ännu en gång knacka det på dörren och ÄNNU 60 dollar till passet från han som startade insamligen. Så 220 dollar av 250 i donation är ju helt fantastiskt speciellt för att backpacker som lever snålt. Är som svårt att tacka nog!

Måttligt slitna efter helgen och en GALET varm husbil så gav vi oss iväg mot Melbourne. Kattis och Marika körde för jag å Sandra inte mådde speciellt bra, Vi låg bara å svettades bak i bilen. Hujja vad hemsk bil färd
! Efter några timmars bil åkande så var vi tvungna att ta in på en camping för att inte dö av överhettning. Vi svängde in på en camping i en stad som heter Nhill.. Campingen var, ja, en rätt så läskig camping haha. Såg ut som en scen från Texas Chainsaw massacre. Även tanten som ägde stället såg skum ut… Vi höll oss inne och hade filmkväll :)

Nä nog med skrivandet nu, ska snart boarda planet till Bali!!!! Så skriver om Måndagen och tisdagen när jag kommer fram dit.

Det kommer innehålla lite olika djur ;)