Go väder :)

En veckas summering nu då!
 
Jag fick mig äntligen min snö! Vaknade lite extra lycklig förra fredagen när jag fick se den nyanlända snön :) 
Först gick jag till Ida och var barnvakt åt finaste Loui, när Ida fick sig lite egentid på Beauty by Jowa.
Dagen spenderades sedan på Ebbenjarka där vi hade en heldag med hundspannsgäster. Det var verkligen kanon fint ute och det känns alltid extra bra när solen värmer upp och de är nysnö. Det bjöds på eldning och fika i en av kåtorna och stämningen var på topp! Att vara ute med hundar och turister är nog bland det roligaste som finns, synd bara att säsongen börjar ta slut nu, eller slut å slut allt beror ju på vädret såklart. På kvällen var jag mamma sandra och fredrik på Allstar och käkade gott, jag återvände till Lisa ( där jag sover för det mesta) drack en kopp te och bara tog det lungt.
 
 





Lördag så gick jag en sväng på marknaden med Oscar å Claes, Lisa som skulle följt med ägnade dagen med att städa efter jobbfesten på HK dom hade dagen innan. Köpte mig ett renskinn och två renhorn till min blivande lägenhet. Man måste ju passa på när marknaden är i stan. Vid två tiden hämtade Therese upp mig och några studenter som skulle åka med till pappa för en hundtur. En fin fin dag då med. Jag har en go liten dam som heter Rosie och är snart fem månader, vilken fin hund! Är som lite sugen att börja ha henne som inne hund sen när jag får lägenhet, men det är ju endel jobb, speciell med en Huskie, men mervärdet hunden ger i ens liv är värt det. Vill ju fortfarande att hon ska vara en draghund såklart, annars kommer jag aldrig kunna trötta ut henne. 
Det blev en snabb visit hos pappa då jag och fina Camilla hade planerat utgång på kvällen, så hem duscha fixa å sen hem till camilla å dricka lite vin. Sen körde Nicke oss in till Lisa där vi fortsatte vår mini förfest. Vi roade oss med att ta knasiga bilder på datorn, behövs inte så mycket för att roa oss tydligen :) Sedan kom Oscar förbi och Lisa hittade hem efter en visit hos hennes syster. Innan det var dags att gå mot Olearys så hade vi hunnit på sällskap av Camillas syster och min syster och hennes kompisar Mia o Anna. Olearys var ändå kul, träffa många som jag kände och vi dansa mest hela kvällen. 
 








 
Söndag morgon, kan ju inte annat än säga vilken underbar kombo jag bor med! Lisa bakade super goa scones å fixar värsta fin söndagsfrukosten! Inte kan man ha det så mycket bättre :) 
Sedan blev det en sväng på stan med Lisa o Lisa innan det bjöds på den kladdigaste kladdkaka jag varit med om :P men god!! Sen hem till mamma för taco middag! En perfekt söndag helt enkelt!
 
 



Resten av veckan är som ett trassel, varit körningar nästan varje kväll och på dagarna har gått så fort. Tisdag var det iallafall våffeldagen och då fick Oscar inviga sitt nya våffeljärn, en go middag fick jag Lisa Camilla å Claes :)
När jag kollar på bilderna  jag tagit så är det mest hundbilder så kan ju inte gjort så mycket annan i veckan. Jo lite luncher på stan har jag hunnit med innan jag åkt ut till Örarna :) 
igår fredag så var vi och hälsade på våra småkusiner My, Jill, Tea och Isa. Vilka bustroll, det var nonstop lek och dans i två timmar. Lite fika hann vi med också såklart. Lasse hade storbakat med Kubbar och Kex ;) 
Idag Lördag så blev det sovmorgon och snart ska jag och Sandra in till Kulturens Hus och se vår andra kusins Matildas dansuppvisning! Sen blir det middag i Örarna med farmor och farfar! Sen om jag och Sandra orkar så ska vi se vad Skybaren på Clarion har att erbjuda! Blir nog en bra dag iallafall :)
 
 




Galna Tea!





 
 

Kommentera här: