Landat!

Så där då har jag varit hemma i snart en vecka! Så snabbt det har gått! Just nu känns resan mycket längre bort och kvar finns minnen för livet och en jäklarns massa bilder. Det är mer är läge att organisera upp alla dessa tusentals bilder som tagits detta halvår.

Det har minst sagt varit en hektisk vecka direkt in i hetluften. Landade kl 15:30 i tisdags och fick mig en riktigt överrakning när Pernilla, Martina och Ida å lilla Loui kom och mötte oss på Kallax! Om jag blev glad! Hem till mamma hoppa i duschen, hämta upp Lisa på jobbet och gå på två lägenhetsvisningar kl 17 & 18. En var i stan på Sandviksgatan och en på Bergviken ( blir ingen av dom dock). Sen hem och äta middag, sen kraschade jag i sängen kl 21 :) Vakna piggare än någonsin kl 05, så nog var jag lite jetlaggad. Onsdagen förgylldes med en lunch med Ida och Loui på Mat & Prat, sedan hämtade pappa mig för vi skulle åka handla på Storheden inför Vindelälvsdraget ( mat, hundmat och en hjälm) Sen hem till pappa och packa hundar göra mackor och hitta allt annat som skulle med. Kl 18 så var vi påväg mot Sorsele, så var ju i hyfsad tid :) Men då glömde vi allt från tandborstar, pappas extra skor och en hund ( som vi vände och hämta efter 1km) allt kan ju inte gå bra haha

I år så blev det bara två dagar med tävling istället för fyra dagar, detta pågrund av den kassa vinter det varit här hemma, lite snö och dåliga isar. råga på allt så regnade det på tisdagen och onsdagen.. Detta gjord att torsdagens tävling blev i det blötaste laget! Alla simmade mer än man åkte på spåren. Men det är ju också charmen med draget, man vet inte riktigt hur det kommer se ut ( dock är detta första året jag varit med om dessa förhållanden). På natten till fredagen så blev det minusgrader och spåren blev då plötligt väldigt hårda på många ställen. Det blåste även ca 20ms och det var flera som "blåste av spåret" på partierna där det var blåis och hundarna tappade spåren. Det var även flera skidåkare och ramlade och slog sig, en fick åka till lasarettet med hjärnskakning till o med! Så det var två riktigt konstiga dagar. Vårt lag kom på en sjunde placering av 30 (36 startade) lag. Vi är nöjda med tanke på att vårt lag bara kör spann och detta året hade dom nordiska åkarna fördelar då dom kan styra sina ekipage på ett annat sätt än vad vi kan. Men vi kommer igen till nästa år ;)
På Fredag kväll var det Pubafton i vanlig ordning i Björksele och där konsumeras det öl och en himlarna massa dans till liveband! Alltid lika kul!
Lördag var det hemfärd och när vi var i Pite hos Jenny Gladh för att hämta och lämna hundar så inser vi att vi har tappat en släde från taket?! Så jag lägger ut en efterlysning på Facebook på två olika draghunds sidor plus min wall. Inom 30 min så har vi lokaliserat släden ( tappade den efter ca 3km) och den är hel och på ett säkert ställe. Efter ett samtal till dom vi hyr huset av i Björksele så har det ordnat sig med skjuts för släden upp till Luleå också. Hur bra som helst! Tänk så bra det löste sig!

Lördag kväll så blev det mys kväll hos Lisa där jag numer kommer att sova i några dagar ( veckor hehe) tills jag hittar mig en lägga eller tills hon slänger ut mig :p
Nä men vi har det så mysigt så!

Igår kväll så kom Ida, Martina, Pernilla och Camilla hit till Lisa för att äta Tacos med oss, vi hade en riktigt trevlig kväll och så kul att alla kunde samlas :) Ni är verkligen underbara tjejer, vad skulle jag göra utan er! Hann också med en till visning på en lägenhet på bergviken, i huset bredvid mamma ;) Väldigt fin lägenhet, så nu ska det nog budas!

Idag så har det inte hänt så mycket mer än att jag filat på mitt CV och personliga brev, har i princip aldrig sökt något jobb så är lite ny på den fronten! Vet någon ett jobb som ni tror skulle passa mig, hör gärna av er :)
Ett besök hos mormor och morfar har vi också hunnit med!

Nu ska jag hem till mamma igen för Palt middag! GÖTT GÖTT!

Just nu hoppas jag på lite snö ( ja jag vill ha snö) så jag kan åka ut med hundarna innan all vinter är borta!
 
Misty och Vilda myser innan start :)
 
Snygg som få i hjälm :P
 
Sandra och mormor dansar till Björn Skifs :)
 
 

Kommentera här: